Vi lyssnar på hyresgästerna

Kvinna i kundtjänst talar i telefon med headset

För att vi ska få så aktuell information som möjligt från våra hyresgäster mäter vi kundnöjdhet kontinuerligt över hela året. Varje person som står på ett bostadskontrakt får en enkät till sig en gång per år. 
   - Det är jätteviktigt för oss att veta vad våra hyresgäster tycker om sitt boende och om Ebo och vår service. Att vi får in synpunkter över hela året ger oss bättre förutsättningar att jobba med rätt saker, säger Frida Stenlundh som är chef för fastighetsförvaltningen. 

Vad gör Ebo med resultaten?
Varje månad träffas en grupp på Ebo och diskuterar resultaten från enkäten, går igenom kommentarer från hyresgästerna och gör handlingsplaner utifrån det som kommit fram.
   - På sista tiden har vi sett i enkäten att många haft svårt att komma fram till våra kundvärdar, och så kan vi inte ha det. Kundvärdarna är ofta ute på besiktningar och visningar där de inte kan svara i telefonen. Vi insåg att istället för att ha telefontid nästan hela dagen behöver vi korta ner den. Vi har därför kortat ner kundvärdarnas telefontid till klockan 08-10 på vardagar. Det här gör att vi kan se till att det alltid finns någon som bemannar telefonen. Även om det blir kortare telefontid kommer det förhoppningsvis bli lättare att nå fram till kundvärdarna, säger Frida. 

Här hittar du våra telefontider och öppettider!

Kvinna i kundtjänst talar i telefon med headset



Frida Stenlundh, chef för förvaltningen Frida Stenlundh, chef för förvaltningen